Ciner Shipping, dört kamsarmax gemisi için daha sözleşme imzaladı

Posted by

Ciner, Çin savaş sandığı desteğiyle 900 milyon dolarlık büyük hacimli yeni inşa yatırımını genişletiyor. Genişleme çabaları, Vasileios Papakalodoukas tarafından yönetilen firmanın Türkiye’nin en büyük dökme yük gemisi sahibi olmasını destekliyor

Türk dökme yük devi Ciner Shipping, daha fazla yeni inşa ve kısa süre içinde imzalanması muhtemel daha fazla anlaşmanın eklenmesiyle genişleme hamlesini genişletti.

1 MİLYAR DOLARI AŞAN FİNANSMAN

Çin kurumlarından gelen 1 milyar doları aşan finansmanla desteklenen yatırımlar, Ciner’in dökme yük filosunun büyüklüğünü 50 gemiye çıkardı ve değerini 1,6 milyar doların üzerine çıkardı.

Bu durum Ciner’i, Yasa Denizcilik’le birlikte kendi ülkesindeki en büyük kuru yük gemisi sahibi konumuna getiriyor.

RAKİPLERİNE GÖRE DAHA HIZLI BÜYÜYOR

Ancak Ciner’in filosu rakiplerine göre daha hızlı büyüyor. Şirketin, Eylül 2021’den bu yana Çin’deki üç farklı tersanede kullanışlı boyutlardan ultramax’lara ve post-panamax’lara kadar 22 yeni inşa siparişi topladığı biliniyor.

Ciner Shipping Genel Müdürü Vasileios Papakalodoukas’ın Çin’in Hengli Heavy Industry (Hengli HI) firmasıyla dört kamsarmax gemisi için daha sözleşme imzaladığı bilgisi ortaya çıktı. Yıkayıcıyla donatılmış dörtlünün Mart ayı sonu ile Eylül 2027 sonu arasında teslim edilmesi planlanıyor.

Anlaşma, Hengli HI’nin Ciner’in şu anda inşa halinde gemilerinin bulunduğu dördüncü Çin tersanesi olacağı anlamına geliyor.

TradeWinds’e göre New Dayang, Türk şirketi için yedi ultramax üretiyor ve önümüzdeki günlerde sayının dokuza bile çıkabileceği söylendi.

Chengxi Tersanesi, bu yılın üçüncü çeyreğinde 88.800 dwt’luk panamax sonrası üçlüsünü teslim edecek.

Jiangmen Nanyang Engineering ise Ciner’e 11 adet açık ambarlı 40.500 dwt’lik dökme yük gemisi serisinin ikisini zaten teslim etti.

FİNANSMANIN BÜYÜK BİR KISMI ÇİN’İN İÇİNDEN GELİYOR

Ciner’in bu anlaşmalar için sağladığı finansmanın büyük kısmı Çin’in içinden geliyor.

New Dayang’daki en son yeni binaları, China Merchants Group’un bir birimi olan China Merchants Commerce Financial Leasing (CMCFL) tarafından destekleniyor.

Bu, Ciner’in 2019’dan bu yana Çin’de gerçekleştirdiği ikinci el gemiler ve yeni inşalar için 1 milyar dolardan fazla değerindeki kiralama işlemlerinin üzerine geliyor.

Bu tür anlaşmalardaki ortakları arasında AVIC International Leasing, CMCFL, China Merchants Bank Leasing, China Construction Bank, SPDB Financial Leasing, Jiangsu Financial Leasing, CSSC Leasing ve China Huarong Financial Leasing yer alıyor.

UZUN VADELİ İSTİHDAM SAĞLADI

Şirketin, açık ambarlı kullanışlı boyutlu yeni inşalarının çoğunu kendi grubunun soda külü ticaret operasyonlarında kullanması bekleniyor.

Ciner ayrıca Cargill’in bazı ultramax’ları için endekse bağlı, uzun vadeli istihdam sağladı.

Chengxi’deki kamsarmax’ları SwissMarine, Singapurlu PCL (Nakliye) ve 2015 yılında eski Goldman Sachs kıdemli tüccarı Peter Bradley tarafından yönetilen düşük profilli bir tüccar olan Javelin Commodities tarafından kullanılacak.

Ciner aynı zamanda ikinci el pazarını da fırsatlar için araştırıyor. Şirketin şu anda denizde kullanışlı boyutlardan capesize’lere kadar 24 dökme yük gemisi bulunuyor.

Ciner filosunda ayrıca her biri 9.000 teu kapasiteli dört konteyner gemisi bulunuyor.

BÜYÜMESİNİ DÖKME YÜK GEMİLERİNE ODAKLADI

Şirket eskiden tankerlerde de faaliyet gösteriyordu, ancak iki yıl önce John Fredriksen’in SFL Corp.’una dört suezmax’ın 222,5 milyon dolarlık blok halinde satışıyla bu sektörden çıktı. Şirketi takip eden kaynaklara göre Ciner, bu tür gemilerin fiyatlarının tankerlere ve hatta gaz taşıyıcılara göre daha az baş döndürücü seviyelerde olduğunu düşündüğünden beri, büyümesini dökme yük gemilerine odakladı.

Ciner’in yükselişi, ilk yeni binasını teslim aldığı 2011 yılında faaliyete geçmesi dikkate alındığında dikkat çekici.

Madencilik, medya ve tekstil alanlarında faaliyet gösteren Ciner ailesinin desteğiyle, 2008 küresel mali krizinin hemen ardından, iki yıl önce kurulmuştu.

Ciner’in yeni inşa harcamaları, onu Türkiye’nin dökme yük taşımacılığı sıralamasında üst sıralara taşımanın yanı sıra, onu uluslararası ölçekte de dikkate alınması gereken bir güce dönüştürdü.

VesselsValue verilerine göre Ciner’in şu anda genişletilmiş kuru yük sipariş defteri, tonaj bazında dünyanın en büyük 12’nci siparişi konumunda.

Kamu armatörlerini veya bankaların ve hükümetlerin sahip olduğu diğer oyuncuları hariç tutarsak, kolayca ilk 10’a, hatta muhtemelen ilk beşe girebilir.

patronlardunyasi.com

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir